2019/05/05

Radość vs cierpienie czyli poza dobrem i złem

 
Radość nie musi kosztować dużo i być okupiona cierpieniem. Często to są proste rzeczy

bo trzeba wyjaśnić już na początku że dobro i zło to kłamstwa. Służą manipulatorom. Robią ci bigos w głowie nie opisując rzeczywistości. I tresują Cię nimi od małego. Bo skąd możesz wiedzieć czy coś jest dobre albo złe? I jak to zmierzyć?
Bądź dobrym dzieckiem i nie przeszkadzaj ;)
 Musisz polegać na zewnętrznym sterowaniu. Ktoś ci wmówi etykę, etos czy inny syf w głowę i będziesz zabijać w imię wyższego, najdobrzejszego i jedynego dobra.
A skoro do tej pory etyka prowadziła nas w bagno to czy jest coś w zamian? No bo czemu niby aby byc dobrym muszę nie jeść mięsa akurat w piątek? albo zabijać czarownice? albo być posłuszna/y?

2019/04/27

poza horyzont czyli Wyznania JeanJacques Rousseau

فائل:Confessions Rousseau Aldus P028.jpg
Trochę się jeździ ciągle i to jest fajne ale tym razem o innej podróży. Bo trochę się też czyta. W przerwach między wodą i deską a wodą i deską ;) trochę  może wstyd że oczywistości się czyta i kanon w zasadzie ale taka jest prawda i wjeżdża Rousseau. Jan Jakub zresztą. Bo kilku ich było rych Russów ;)
Wjeżdża za darmo!! taka wartość i za darmo a za syficzną wyprom,owaną na siłę książczynę z 2013 każą ci płacić złotem za błoto(2013 nie ma juz znaczenia-taki greps ze jak google pokazuje w wyszukiwaniu coś z 2013 to już nie klikasz bo to śmieć)
No więc Rousseau jest dostępny nawet na Twój telefon na WolneLektury.pl. jak?
Wchodzisz na Google Play Store.
Pobierasz FBReader
W FBReaderze otwierasz bibliotekę sieciową i masz WolneLektury.pl – darmowe książki po polsku
Nie czytam po francusku, a jak mam czytać przekład to czemu nie po polsku? Zwłaszcza że przekład Boy'a a to erudyta i nie spieprzy.

2019/02/25

Miłość bliźniego albo dobro po prostu


Padło ducato niech żyje ducato- poprzednie wzięli diabli. przerdzewiałe było i nie zniosło trudów jazdy terenowej. urwała się półoś. Szwajcarzy w sprinterze nas podholowali 50m i sprinter zaczął dyskotekę że serwis i że nie jechać. Więc zmiana bęc będzie ale na pewno nie na sprintera. No i trzeba na chwilę do polski po nowe/nienowe autko. niestety w portugalii wszystko w słabym stanie a i ubezpieczyć na siebie ciężko. Więc samochód zostaje z gratami na parkingu bardzo niestrzeżonym tam gdzie padł w boju a ja do samolotu po następny. Córka w górach i tylko kibicuje.
No i wracam z tej polski po zbyt długim czasie i taka słodka karteczka za wycieraczką. naprawdę zrobiło mi się tak miło że aż mi się zrobiło głupio że się rozczulam i rozmiękczam ,)
Bo ktoś zobaczył vana kilka dni na parkingu i pomyślał o potrzebach człowieka który pewnie w nim mieszka. Strasznie fajny ktoś. Więcej takich ktosiów please. I nie bał się zostawić telefonu zupełnie obcemu człowiekowi. no może nie tak zupełnie obcemu bo jest możliwość że gdzieś tam z widzenia i po samochodzie to mnie jakoś widać ale i tak otwartość niesamowita i miła.

hippie market. stoiska ludzi z różnymi rzeczami- często z żarciem własnej produkcji - po 1-2-3e różnie. a tu taki gest. Jak niewiele potrzebujemy mieć żeby móc się dzielić. Dla mnie cudowny napis- poprawił mi humor na cały dzień. Po prostu stykając się z takim dobrem sam myślę o milszych rzeczach i milej mi z takimi ludźmi.


 pieskie życie? nie popieram posiadania zwierząt- nawet takich z odzysku ale jak już to niech mają dobrze prawda?
sporo nas nieprawdaż? tylu ludzi uciekło korporacjom- strach co to będzie ,)
 bez cen. ile uważasz że chcesz zapłacić tyle płać. a jak coś ci się podoba a nie masz na wymianę to sobie weź. a jak masz coś do oddania czego nie potrzebujesz to tu połóż ktoś sobie weźmie. Kto moze akurat tego chce i szuka

stand jak widać niewielki ale idea ... całkmiem duża ;)
 tak sobie ludzie tworzą róźne rzeczy dla radości tworzenia i żeby się pobawić z rzeczywistością- pamiętasz jeszcze jak to jest mieć radość czystą robiąc to co lubisz?
 trajka na sprzedaż i bar dla spragnionych
 bardzo fajne grafiki na kawałkach drewna wymytych przez ocean
 okoliczne miejsciowości zjeżdżają się tutaj i nikogo nie drażnią hipisi.
Barao de Sao Joao


2019/01/02

Hymer tax czyli nie bądź frajer

Brak fal na południu i jeszcze żandarmi(GNR) rozgonili barranco i sagres(zakaz kamperowania won zagraniczniaki) więc chwilowo wróciliśmy na Amado No i stanęlismy koło hipsterstwa. Bo jest tu i hipsterstwo oprócz surferstwa.
Hipsterstwo stoi w takim małym Hymerze. wszyscy we wodzie a on cieszy się że może siedzieć na dachu bo ma tam relingi i drabinkę. to pozwala hypsterowi czuć się lepszym. Rozmawia z innym hypsterem o naprawach hymerów. I o tym jakiez one są drogie. to mi przypomniało dyskusje ogrodniczych

2018/12/13

Portugalia to nowy Berlin, nowa Kalifornia i nowe Goa

i nie ma co się obcyndalać:
wsiadać&jechać&żyć.
 Polski rząd widzi przyszłość  jako zagrożenie a to oznacza że nie będzie w stanie sterować ku lepszemu, nowemu porządkowi społecznemu.
Obojętnie jak bardzo wygodny macie teraz kącik siedząc tu cofacie się w rozwoju. Tutaj jest obrona starego a nie podążanie za nowym.
No i ta pogoda ... no w mordę zimno i ciemno tak nieprzyzwoicie że aż mi humor siada. Więc wracam. Pomysł jest żeby chwilowo i potem ruszyć do afryki.

2018/08/20

ulimitless- reaktywacja


bo tu nie miejsce na takie różne... te. Blog był podróżniczo-obieżyświacki i co? jakieś wynurzenia o naturze rzeczywistości i technologiach? no trochę oszustwo nie? To się umówmy że zaraz jadę się Portugalszczyć to będę wrzucał fajne rzeczy co tam zobaczę i przeżyję ale dla wygody to te wszystkie samoudoskonalenia lecą od dziś na ULIMITLESS.BLOGSPOT.COM i tak będzie wygodniej i jaśniej. Bo wszystko w jednym miejscu będzie jakby ktoś chciał i jakoś nawet spróbuję to rozplanować i poporządkować.

Zaczynam od khan academy bo największy zysk.
czyli jeżeli siądziesz z dzieckiem dzisiaj to procent składany przez całą jego edukację i drogę zawodową da najwięcej. po prostu postęp geometryczny(jak nie wiesz co to to wiesz.... khanacademy.org ;)

2018/07/03

Kalafior czyli jak Mrożek lata temu opisał dziś

Postanowiłem wyluzować z moim stosunkiem do świata i dzięki temu zrozumiałem trochę więcej!!! Hurra!! albo i nie hurra bo to nie jest wcale taka fajna rzecz która dotarła :( Ale otworzyła mi oczy znowu i dlatego sie podzielę.
No to co z tym Mrożkiem? Było takie fajne opowiadanie o bogaczach jedzących kalafiora którym za przyprawę posłużył głód biedaka obserwującego ich zza okna. I niby wiem to i pamiętam że kiedyś chińczycy marzyli o rowerze a teraz to o własnej fabryce i że potrzeby są relatywne ale... co innego wiedzieć rozumowo a co innego zetknąć się z tym twarzą w mordę ;-)

2018/07/01

Namaste nowogrodzka- omijać, beznadzieja

dla mnie największe rozczarowanie jako że glutenu unikam i jak już się już złamię to dla wrażeń a tu dostaliśmy ciągnące skarpety błeeeee. Stare przeleżałe źle upieczone-niedopieczone, poprzypalane- czyli za niska temperatura, opadnięte jak.... no. No i największe rozczarowanie bo w pół godziny jestem w stanie nauczyć każdego jak zrobić żeby było idealnie- nawet na patelni bez gaoji pieca. Kucharza bym wybatożył ale szczerze to chyba bardziej managera bo ktoś to powinien oglądać i widzieć nie?

2018/06/29

Przyszłość już tu jest


po prostu nie jest jeszcze zbyt mocno rozpowszechniona (z czego to cytat ukochani moi?). Pochodzą z różnych krajów. Poznali się przez internet. Na pierwszy koncert  przyszło 700 osób!!!!! To jest świat w którym warto żyć. Wyrzućcie telewizory przez okno. NATYCHMIAST. TO ZUO I  KRADNIE WAM DUSZĘ. zresztą niech opowiedzą sami

2018/06/28

MGTOW czyli świat się zmienia


Zmiany zmiany zmiany. Dekomodyzacja sexu już następuje. Coraz szybciej.
co to jest ta dekomodyzacja?
oko za oko, ząb za ząb a d.... za pieniądze
myslicie że nie dosłownie co? a czym innym jest utrzymywanie kobiety-żony? to taka abonamentowa prostytucja. A po rozwodzie ciągle płacisz abonament tyle że usługa przechodzi na innego abonenta.  I to się kończy. Coraz więcej facetów zauważa że to słaby układ. I zmiany zaiwaniają coraz szybciej. A świat nie nadąża i ciągle żyje XIXw prawem i ideami. I powstają wtedy takie dziwne inicjatywy jak Men Going Their Own Way(MGTOW). Lekko śmieszne ale pewnie dla kogoś to jest odpowiedź na otaczającą go rzeczywistość. Oczywiście nie wszyscy się muszą wycofywać i laska z filmiku widzi że "Very Charming Sociopaths" mogą wszystko. Rozumiecie naukę? ;) czy świnie mogą latać? Tak i tylko one- a i nawet pierwszą klasą. Bo normy stworzone dla normalnych jako kaganiec dla nienormalnych są trampoliną. A to tylko początek.

2018/06/10

Wolny Tybet mnie zagarściował czyli już za murem

Jeszcze na lotnisku w Chengdu narobiliśmy sobie potencjalnego kwasu udostępniając wizerunek tybetańskiej propagandzie ;-) Ale nie sposób odmówić uśmiechniętym i miłym mnichom kiedy pytają czy mogą zrobic sobie z tobą zdjęcie. No to pewnie że mogą. Na szczęście Ngondeg się wykazał i mamy zdjęcie mnichów robiących sobie ze mną zdjęcie hi hi. Buddystów lubię ale idea państwa wyznaniowego to mój wróg więc nie popieram tzw Sprawy Wolnego Tybetu i całej dalajlamowskiej propagandy. Młodszy z mnichów pochwalił mi się natychmiastowym umieszczeniem fotki na ścianie facebookowej wymalowanej w mandalę. Taa Ale jak wytłumaczyć skoro angielski jednak trzy słowa? No a po co mu psuć dzień i tłumaczyć że jestem dogłebnie antyamerykańskim wielkochińskim nazistą? Niech ma kolejnego poplecznika- jeżeli to uczynio go szczęśliwszym to ja i tak nie lubię gadek o polityce

2018/06/05

Czy ciągle kocham Chiny jak głosi moja koszulka?

dwójka tyranów 
Byłem i dlatego mnie nie było. Ale już wróciłem i jestem. Niby mogłem i z tamtąd ale nie miałem za wiele chęci. Czemu? będzie dalej.

2018/05/14

France ale Anatol a nie kraj

finezja, lekkość i świeżość i dlatego ilustracja za pomocą Grimes. bo słucham artangels od dwóch dni i coraz bardziej wchodzi. Wracając do France'a
a i ostrzegam you are being arechecked now. Takie coś wymyśliła Córka i do tego rzut książką w daną osobę i takie puff jak w kreskówce o wróżkach chrzestnych. I czarodziejska przemiana w kogoś zupełnie innego. Bo ja wierzę w transformację książkami.
To zaczniemy od Anatola France. Taki mam ostatnio humor i z Ngondegiem o nim rozmawiałem i jakieś stare książki w domu znalazłem(porwane często bo ludzie którym wynajęliśmy dom używali książek na podpałkę - ja kupowałem książki często od meneli na bazarach i z antykwariatów więc błyszczące nie były ;)

2018/05/12

F*ck they no i tylko tak

coś bym dodał ale niekumatym i tak nie wystarczy a kumaci złapią i bez tego.
W każdym bądź razie jak dla mnie suuuuper. że można i z sensem ale i bez rewolucyjnego zadęcia. i nie dajcie się nikomu ograniczać F*CK THEY

2018/05/07

Freekuency bo jak inaczej- a są filmiki

dla tych co nie byli mimo że mogli i zwodzili że będą
oni już będą wiedzieć kto oni
 
odrobina trance'u na początek

tam zjemy makaron w chengdu (bo już 16go!!!!! yupppi)


współtowarzysz wyprawy mentor i kinski oraz łuczniczy sifu Ngondeg mnie poinformował mailem że uwaga:

Podejmuję tę decyzję sam ;) Linia 10, z lotniska, ma tam przystanek {Hongpailou Nan] a jest to miejsce gdzie stał ów Czerwony Pai Lou (czyli coś jak tori) który był miejscem podejmowania tybetańskich posłów i kupców przez króla Shu!

podobno kuchnia tak ostra że nawet jak nieostra to ostra(bo gary zaostre latami i ostrzą od samego gotowania)
a ja chcę ostro strasznie i ostrzej jeszcze- az do potów i krwi z nosa i karetki pogotowia.
uwielbiam ostre. wszystko. Ludzi najbardziej ;-)

2018/05/06

hackathon AI w kampusie googlowskim na Ząbkowskiej


Poszedłem. Bo był.(przemożny wpływ Mistrza Mirona B. się będzie objawiał czas jakiś w moim opowiadaniu rzeczywistości czytam znowu, i kocham znowu, no geniusz, geniusz po prostu, więc ochota żeby hołdy i pokłony bić, kopiować, modelować i podpatrywać).
Nie poszedłem naprawdę, pojechałem bo praga. Pojechałem z Córką. Córka niezbytchętnie. Inne eventy była i rozczarowana. Małoambitne eventy i towarzystwo takież.
Ale jedziemy - ja napieram. Mi brak. Kogoś zainteresowanego czymś: niechby i powierzchownie AI. Niechby i tylko trochę zainteresowanego ale jednak innym czymś. Nie rower i mój pies jako wyznacznik fajnosci i życiowej wartosci.  Spotkanie kogoś jak Vivienne Ming? Niemożliwe wiem ale jednak ktoś musi być- statystyka pomaga. 35mln to kilku jakichś się musi znaleźć.

2018/04/24

pizza night algavre czyli alternatywnie nadal


nie dość że rainbow gathering nie opisane i freekuency festival ledwie tknięty a tu już kolejna impreza czyli pizza night. Niby nie nasza bajka bo i ser i gluten ale...
Są pewne powody żeby tam być. Bo większość naszych braci też tam będzie, bo cała ta impreza jest niszczona jak się da przez portugalski rząd- w zeszłym tygodniu była trzydziestoosobowa ekipa policyjna blokująca drogę uczestnikom i przeszukująca ludziom vany/campery. No i po trzecie że własność prywatna a wewnątrz mała prawiekomuna. każdy może przyjechać i zamieszkać i jest wśród swoich.