2011/11/01

halloween po kanaryjsku

dla dzieci
głownie
a że tu nikt nie wstydzi się że nie jest za bardzo dorosły to bawią się wszyscy,
Kanaryjczycy kochają dzieci tak po prostu i bez jakichś warunków wstępnych - jak zobaczysz że ktoś szarpie dziecko za rączkę albo wrzeszczy to ze 100% pewnością obcokrajowiec.
Więc o 17 w Supermercado(się tak mówi na supermarkety) półki z cukierkami były już puste.... zupełnie!!!
Za to dzieciaki cieszyły się jak na gwiazdkę, małe podekscytowane bąble już od rana z wymalowanymi buziami czekały na wieczór.
Rano jak pobiegłem do Tamaimo to widziałem 2 niewielkie czarownice(łatwo poznać po charakterystycznych kapeluszach) wchodzące do podstawówki.
Ale u u mojej b.poważnej prawie 13-letniej córki
w szkole się nie przebierali.
Byliśmy po południu w Playa San Juan to już  ok 16 (co dla wyjaśnienia tutaj na Teneryfie oznacza środek dnia, koniec sjesty 30st i żarówę świecącą jak niewiemco) zbierały się grupy- bo w grupie raźniej wymuszać (w Polsce dorośli faceci w czarnych skórach też stosują tę technikę) i zaczynają polowanie.
Najpierw powoli po znajomych i rodzicach kolegów/koleżanek, a potem to już hulaj dusza i tak do 22(kurduple 5-letnie też oczywiście, tutaj nie traktuje się dzieci jako problem: czyli niech idą spać po dobranocce to będziemy mieli trochę spokoju dla siebie, tutaj jak powiedziałem dzieci się kocha czyli chce się z nimi być).
Oczywiście torby się czasem rwą pod ciężarem słodyczy sam widziałem więc grupy starszych niedzieci  -no 14lat i w górę zbierają to co wypada kurduplom, a ogólnie to biegają i się straszą.
Atmosferę Haloween buduje się już od jakiegoś 27-28 października.
Słychać piski i wrzaski(głównie damskie) w mieszkaniach i biurach.
Przemoc, łaskotanie, ekshibicjonizm?
Wytłumaczenie:
Kiedy Kanarki kupią już Straszne Rzeczy Na Halloween to nie są w stanie wytrzymać żeby się nimi nie pobawić wcześniej i nie pochwalić znajomym, no a przecież te rzeczy służą do straszenia to sprawdźmy na żonie/mamie/wujku/pani Patrycji czy to w ogóle działa. Zazwyczaj działa z gorszych rzeczy widziałem wyglądające b.realistycznie gumowe repliki nadgnitych rybich kościotrupów???- y no takie coś z łbem, kręgosłupem i ogonem mierzące ok 0,5m.

Hiszpania to katolicki kraj ale  imprezy halloween'owe(również wieczorne "dyski" jak mówi młodsza młodzież w Polsce nie wiedząc że to słowo było uncool już w połowie lat 80-tych) w szkołach nie powodują natychmiastowej zmiany na stanowisku dyrektora: niech się dzieci bawią przecież to nikomu nie szkodzi.

Cmentarz widziałem otwarty i oświetlony o 22 było tam trochę ludzi, tłumów nie było. Jako że nie znam natury ich świętowania a nie chcę być Chamem Z Aparatem (moja nazwa na pseudobadaczy rzeczywistości butnych i włażących ludziom w ich sprawy wtykając przy tym obiektyw w twarz, jeśli nie wiesz o czym mówię obejrzyj "boso przez świat" ;-) więc nie właziłem.
Jak będę miał znajomych których można zapytać co się robi na cmentarzu w noc zaduszną to update'uję.
Stroje na halloween w rozmiarach dla dorosłych? oczywiście że tak dla pań z sexy wstawkami z firanki dla panów odpowiednio ponure,  i co z tego że może i tandetne ale pozwalają się dobrze bawić tak?
no i o to chodzi
Co do imprez dla dorosłych i ich specyfiki to osobiście nie czuję potrzeby spędzania czasu z angielskimi/rosyjskimi turystami wiec kluby nie dla mnie, na domowki jeszcze nas nie zapraszają :-(
tak naprawdę to wyleniały ze mnie party animal więc opisy pijackich orgii itp to niestety nie tu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz