2011/11/01

Las Galletas - Geriatryczny Raj

Nazwa Las Galletas całkiem całkiem- taką mają na opakowaniach ciasteczka zwane u nas Markizy.
Miasteczko senne, bardzo mnóstwo starszych turystów. Często w zorganizowanych grupach z trenerem.
I różne wellnesy dla nich i gimnastyka w basenie, i masaże, i joga, i pilates itd.
Czyli teraz już wiesz gdzie wysłać Seniorów na wakacje tutaj są na miejscu.
Przy głównej ulicy najlepsza Pasteleria(Cukiernio-Kawiarnia) jaką odwiedziłem do tej pory na Kanarach.

Kawa Brasilia- mieszana ale mało robusty więc aromatyczna bez kwaśnego posmaku i ciężka. Jak dla mnie bomba.
Przychodzimy z Córką co rano.
Na początku zamawiałem espresso(a tak wogóle to tu się używa nazwy  cafe solo) ale budziło to zmieszanie mniej więcej takie jak bym puścił bąka.
Rano Szanowni Państwo się zamawia cafe con leche (kafe kon lecze) czyli kawę z dużą ilością mleka.
Staram się być niekonformistyczny ale postanowiłem spróbować no bo jeżeli ma im to popsuć cały dzień?
Do mojej kawy bierzemy co dzień inne słodycze.
Duży wybór ciast francuskich i półfrancuskich, trochę ptysiowych, no i smażone(typu pączki tylko w zimniejszym tłuszczu ja nie polecam).
Cudowna rzecz u Kanarków : pierwsze o co pyta kelner/kelnerka to: co dla dziecka?
Mi się miło robi za każdym razem, z ciekawości muszę kiedyś pójść zamówić sobie dużo słodyczy a córce nic nie dać ciekawe czy zareagują?
Zdecydowanie najlepsze croissant'y wypełnione karmelem - ważne musi się wylewać ( karmel - nieznane słowo, leche dulce to karmel, w supermercado też jest taki napis na puszce).
Kiedy przychodzimy z Łaskawą i Wspaniałą M. bierzemy jej barraquito cafe czyli takich kilka warstw w szklaneczce
podaje w porządku pojawiania się od spodu:
mleko skondensowane słodzone
warstwa likieru
warstwa kawy
warstwa pianki z mleka
posypana cukrem brązowym z cynamonem i dołożony cieniutki plasterek kandyzowanej skórki z limonki
no i teraz pierwsze zaskoczenie dla Polaka: to będzie rachunek..... a nie
Cafe solo min 0,7 max 1,2e(średnio 0,8)
Cafe cortado(mało mleka w małej szklaneczce) min 0,7 max 1,2e(średnio0,8)
Cafe y leche(to samo tylko duże i spienione) min 1 max 1,6e(średnio 1,2)
Barraquito cafe min 1e max 1,6e(średnio 1,2)
rogaliki z olbrzymią ilością karmelu 0,6-1,5e(jeżeli jest powyżej 0,8 to więcej tam nie przychodzę)
córki ulubione podłużne jakby pączki z karmelem 1-2e
mało deserów z owocami co trochę mnie dziwi zważywszy daktyle które rosną na każdej palmie na każdej ulicy, genialne kaktusy które rosną na większości trawników i w ogóle wszędzie(my robimy z owoców super dżem), figi, maracuje, itp. Ze wzgledu na klimat nie dziwi mnie niewielka popularność deserów z bitą śmietaną
A teraz coś z zupełnie innej beczki : frytki

tak nazywa moja rodzina powyższą roślinkę

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz