2012/12/31

niech się bambus języka uczy!!!

foto  MMMarcelo2008
Taki był fragment w Psach jak SBole przesłuchiwali wietnamczyka
i w końcu do ich pustych łbów dotarło że on może nie rozumiał pytań.
Ale co to ma wspólnego z Teneryfą? SBole, wietnamczyk? może juz Cava szumi?

2012/12/24

idę po turony

Turony są niezbędne na święta, jak w Polsce opłatek
 to rodzaj grubych tabliczek z wyglądu jak duuuże czekolady(min300g)

2012/12/17

2012/12/06

Tenerife Carnaval 2013- piosenka

No i to w zasadzie tyle co powyżej. Chcesz czy nie chcesz polubisz.
Niestety Kanarki mają manię puszczania tych piosenek

Minimalizm - sposob na szczescie?

foto Ross Burton
Przy przeprowadzce na pewno ;-), ale tak w normalnym życiu?
Czy jest to lepsza droga ?
Przecież od zwierząt odróżnia nas zdolność tworzenia narzędzi.

2012/12/03

Słowo sie rzeklo - wycieczka


Po rozmowie z Fredem o hiking'u nie dawało mi spokoju
że nie byliśmy dawno nigdzie, a za zimno na kapiel(wiatr) ale słoneczko swieci.
Dluzej sie nie ma nad czym zastanawiac- idziemy.
Wychodzimy z domu, a tu juz choinka na placyku swieci
Na razie nie przestają mnie bawic kontrasty- choinki i palm.

2012/12/01

2012/11/15

Kto z kim przestaje, takim się staje

Ci ludzie na zdjęciu to nie fabryka tylko spotkanie znajomych!!!!

Problem z banałami jest taki że słyszymy je zbyt często
aby zastanawiać się czy mają jakikolwiek sens.
No i z tym przysłowiem też jest tak samo- mamy nie wpadać w "złe towarzystwo"
tyle z tego rozumiałem i ja jako smark i pewnie ci którzy je mówili do mnie też
Ostatnio przeczytałem b.fajny artykuł o tym jak bardzo jesteśmy produktem otoczenia.

2012/11/12

2012/10/29

Hotele na południu czyli SUR

Primo SUR(południe w odróżnieniu od NORTE czyli deszczowej północy) to nie jest jedynie Las Americas i Los Cristianos z przyległościami. SUR to pas od El Medano do Los Gigantes. I im bliżej Los Gigantes tym pogoda lepsza. Czasami też hotele tańsze. Miejscówka zależy od tego co chcemy robić na Teneryfie. Americas/Cristianos to dla Zdobywców Deptaków. Medano dla chcących się na desce pobawić no i do wbiegania Montana Roja( niektóre kanarki wierzą że ją usypali!!!) i  plaża Tejita gdzie można też bez gaci latać. Okolice Armenime/Callao Salvaje to świetne spoty snorklingowo-nurkowe i żółwie. No i w stronę Los Gigantes to wieloryby/delfiny, surfing i żółwie w Alcali. Najlepiej otworzyć mapy google i sprawdzać gdzie się dany hotel mieści. Tak wiemy że najtańsze w Pto de la Cruz ale uwierz tam nie chcesz jechać. Tam nawet w lipcu pada. Jak określiła to Mieszkająca Tam Znajoma: to Mordor. Ciemno i Mokro masz wliczone w cenę. Czyli szukamy tanich ale na południu. Polecamy te tańsze również dlatego że jak mają 2 gwiazdki to znaczy że jest np. własna kuchnia i atmosfera jest luźniejsza i nie ma Towarzystwa.

2012/10/26

Chcę pracować na Teneryfie

Wolę iluzoryczne bezpieczeństwo stałego( Co????? stałego w okresie 1 tygodnia, może ) zatrudnienia niż konieczność myślenia i ryzykowania "na swoim".
Nie znam hiszpańskiego.
Znam Angielski- ale też średnio.
Zero sprzedawalnych umiejętnosci.
No i co mogę zrobić?

2012/10/13

Warto żyć na Kanarach, ale po prostu warto żyć też!

Trochę o zdrowiu tym razem bo mnie znowu dopadło,
wczoraj jak siedzieliśmy z D i A na piwku(pozdrawiamy-
strasznie miło że się fajni rodacy odzywają)
przejechał koło nas Antonio

2012/10/03

Jechali, jechali i jeszce płynęli i dojechali w końcu

mam nadzieję że  naszą podróżą zanudziliśmy na śmierć tylko niewielki odsetek ludzkości ;-)

Docieramy do Xiubanya(tak się nazywa Hiszpania po chińsku w łacińskim alfabecie).

2012/09/11

Przez Auta Szybę (taka piosenka też jest)

Się muszę podzielić wrażeniami z podróży automobilowej do Domu na Wyspach Szczęsliwych.
Jak było Koziołku Matołku- "a co widział i co przeżył dzisiaj wszystko nam opowie"

2012/08/14

wszędzie dobrze ale... w domu najlepiej

wróciliśmy
dzisiaj o 2 w nocy prom z lekkim( hm hm) spóźnieniem przybił do mola w Santa Cruz i ok 3 bylismy juz w hotelu u nas w Puerto Santiago.
Zaczynamy poszukiwania nowego mieszkania.
Cel:
2-3 pokoje,
w kanaryjskiej części miasteczka
duzy taras
najlepiej attico czyli coś na ostatnim pietrze z widokiem na morze i żeby mi nikt nie zaglądał.
Aha no i nie wydam więcej niż 450e - bo nie. Nie lubię nosić neona z napisem "sucker" nad głową.
Wycieczka była w celu przywiezienia szybszego wozidła, trwała 5dni i 4540km wg przebiegu przeskalowanego GPSem.
Jestem zmęczony, mam beznadziejne wifi w hotelu, no i muszę znaleźć mieszkanie do czwartku.
Ale i tak jestem szczęśliwy że nareszcie w domu.

2012/07/16

takie mini FAQ re: też się zastanawiam, jechać? zostać ?

Podałem maila ( tatko_na_teneryfie@o2.pl ) na prośbę komentującego
  i dostałem kilka interesujących pytań,
odpowiedziałem autorowi a on zgodził się żebyśmy to
wspólnie opublikowali w formie wpisu na blogu
podzielone dla łatwiejszego czytelnictwa na sekwencje
 pytanie (Q) i odpowiedź (A)
no to jedziemy z treścią

2012/06/28

Delfiny koło Los Gigantes ale popływac nie dali !

Są organizowane rejsy z oglądaniem wielorybów albo delfinów-
w zależności odtego co tam akurat koło nas pływa
Jako że rejsy z obsługą jeszcze nie dla nas- to raczej taka rozrywka geriatryczna ;-)
Postanowiliśmy zostać wilkami i wilczycami morskimi-
wziąć 4m łódeczkę i wyruszyć na poszukiwania..... wielorybów.

2012/06/25

Noc świętojańska po Tenerifiańsku

Noc oczyszczenia i tańców na plaży,
spalasz karteczkę ze złymi uczynkami, zakopujesz popiół w piasku,
i zmywasz z siebie brud życia z poprzedniego roku.
kiedy przyszliśmy ok 23 strażacy (Bomberos) rozpalali ognisko,

2012/06/17

Czy z dzieckiem warto wyjechać? (w skrócie: TAAAAAK)

Kiedyś sam szukałem odpowiedzi teraz ją znam, przynajmniej dla
przypadku naszej Córki- jest to odpowiedź twierdząca.
Mieliśmy obłędnie wyjechany Piątek dzięki Córce.
Okazało się że Panie w szkole nie wpisały dobrze maila i
w związku z tym była niezła niespodzianka, ale za to nie ma zdjęć :-(

2012/06/05

POGŁASKAŁEM ŻÓŁWIA!!! 2 1/2 i ze zdjęciami!!

Reanimacja mojej podwodnej kamery za 89pln polegająca głównie na:
  • otwarciu
  • pozostawieniu do wyschnięcia
  • naładowaniu baterii
  • oczyszczeniu uszczelki z piasku
Powiodła się. Co widać.








2012/05/17

POGŁASKAŁEM ŻÓŁWIA!!!

i niestety aparat nie zniósł głebokiego nurkowania, chciałem zrobić skurczybykom zdjęcie z bliska aparacik nie wytrzymał tych 8-9m więc teraz w domu  się suszy i podejmiemy próby reanimacji.
Żółwie są obłędne.
Jak masz jedną rzecz zrobić w czasie pobytu żeby potem mile wspominać to zrób właśnie to.
Jak tam dojechać?

2012/05/15

Puerto Santiago-Playa San Juan taka mała wycieczka brzegiem morza

Bo że widoki fajne no i sprawdzić brzeg gdzie jeszcze można do wody złazić.
Się zaczyna od plaży surferskiej a potem między plantacje i brzegiem ołszyna ścieżką lekko się osypującą- dzieci od lat 10 dla bezpieczeństwa.

2012/05/13

ała boli - jestem kaleką, czyli surfing the day after

Nie wytrzymałem wczoraj i namówiłem Cudowną i Cieszącą Oko M. żebyśmy poleźli na Punta Blanca.
Ja surfować, ona w ramach tego ze jak się przychodzi z laskowatą laską
 to jest się mile przyjmowanym przez każde męskie towarzystwo.
Innymi słowy postanowiłem złapać prawdziwe fale a nie takie przy plażach dla turystów.
Jedna z lepszych miejscówek jest jakieś 1000m od domu, no to w drogę.
To właśnie tutaj pływają tacy co to już umieją, no to gdzie mam się uczyć jak nie tu.

2012/04/10

Zaczyna się sezon

Jak w wierszu o lokomotywie. Powoli i ociężale ale się zaczyna.
No może trochę przesadziłem że powoli bo tłumy jakie opanowały Puerto Santiago w czasie świąt były straszne. Nie było gdzie auta zaparkować- rzeźnia. teraz znowu chwila ciszy ale widać ruch i wyczekiwanie.
Mam nadzieję że im się uda. Wiele pustych od października co najmniej lokali (wcześniej mnie tu nie było to nie wiem) opanowały duchy (o czym świadczą zawieszone w oknach prześcieradła), albo ekipy pełnych nadziei Kanarków.
Wszędzie widać zaparkowane auta z napisami "reformas", czyli się remontuje. U mnie w edificio tez coś robią bo hałasują. Może w końcu ludzie przestali myśleć o kryzysie jako czymś co można przeczekać i zrozumieli że tak to im życie ucieknie więc warto przyjechać na Teneryfę?
Kilka już osób pytało jak jest z pracą.
Nie jest dobrze- jak się nie zna języka to jest jeszcze gorzej ale.... jeżeli pracują Ukraińcy czy Białorusini, jeżeli w warsztacie gdzie naprawiałem Czerwonego Szerszenia usiłował się ze mną po rosyjsku dogadać Bułgar to wydaje się że znalezienie czegoś bardziej zależy od szczęścia i osobistych umiejętności niż "Sytuacji Na Rynku Pracy".
Tylko że jeżeli nie nauczysz się na pamięć takiej podstawowej konwersacji i opisu swoich umiejętności w kilku wariantach- w zależności od tego jakie prace akceptujesz(co innego będziesz o sobie mówić jako kandydat na kelnera/kelnerkę, co innego jako spec od budownictwa a jeszcze co innego jako przyszła sprzątaczka w hotelu prawda?), jeżeli nie zrobisz i nie wydrukujesz  CV po hiszpańsku i angielsku(angielsku to tak dla szpanu i na wszelki wypadek widziałem tu kilka firm prowadzonych przez angoli) to bardzo ale to bardzo zmniejszasz swoje szanse.
Kanarki są nieszczęśliwe że ktoś przyjeżdża i odbiera im pracę- mimo że nie do wszystkich prac się równie dobrze nadają.
W związku z powyższym pytanie przygodnych ludzi w barze czy nie słyszeli o jakiejś robocie może nie zdać egzaminu.
Drukowanie swoich ofert i CV w lokutorio jest dosyć drogie (0,2e za a4 to najtańsza oferta w mojej okolicy) -papier jest ciężki ale chociaż 20szt warto mieć ze sobą.
Bez hiszpańskiego telefonu ani rusz- jakikolwiek prepago czy to Yoigo(uwaga trzeba zuzywać minimum 5e/mies) czy hits czy orange wszystko  może być, bylebyś miał numer który możesz podać.
Nie podpowiem z doświadczenia bo jestem leniem i pracy nie szukam ;-)
Ale znam takiego lenia który będzie musiał poszukać  to podpatrzę i zapiszę jak się to odbywało- no ale to dopiero w czerwcu(Jasiek wie o kogo chodzi;-).
Polecam "szukaj" na forach poloniacanarias i hiszpania-online 
Ale sam wolałbym inaczej finansować koszty pobytu. To naprawdę okazja żeby zmienić coś w życiu.

2012/04/07

Deszcz!!!!!- naprawdę, dobre pół godziny, deszcz

 Coś szumi za oknem. Jakiś szumiący Cuś?
A tu deszcz, pierwszy taki odkąd tu jesteśmy- no ok ze dwa razy spadło kilka kropelek ale nawet trudno to było zauważyć.

2012/04/06

Takie tam małe ziemniaczki


Papas Arugadas- czyli pomarszczone ziemniaczki.
Mam propozycję na fajne danie postne i Kanaryjskie. Kanarki nie mają postu, bo poszczenie jest niezgodne z ich siłą woli ;-). Świętują Wielkanoc już od wczoraj co skutkuje min butelkami po wysokoprocentowych alkoholach oraz brakiem ważnego badania ITV

2012/03/31

Afryka is near

Afryka północna czyli podbita przez Islam. Nie taki ładny ja sie przedstawia,tylko taki od łapania niewolników i sprzedawania na wybrzeżu, od kacykowskich rządów przekupnych i wstretnych, od braku praw kobiet i praw jednostki w ogóle, od biedy i braku edukacji, braku opieki medycznej i demokracji.
Nie dziwię się że z tamtąd uciekają tu, ale czemu przywożą tutaj ze sobą kawałek tej kuli u nogi?
Lubię myśleć o sobie dobrze i nie lubię jak mi się ten miły obrazek mojej osoby rozsypuje. Zetknięcie z emigracją islamską powoduje u mnie właśnie takie pęknięcia.

2012/03/28

STRAJK GENERALNY my wam pokażemy korporacyjne świnie!!!!!


29.03.2012 STRAJK GENERALNY

A więc nie dość wam milionowych odpraw bando bydlaków. Musicie zabrać nam nasze ostatnie pieniadze? wy spowodowaliście kryzys a pracownicy mają za niego płacić? I zapieprzać na wasze życzenie do śmierci.
Możecie do tego zmusić Polaków- oni jeszcze wierzą w bożka kapitalizmu. Od lat ich własna telewizja i gazety wmawiają im że są nic nie wartą banda nierobów na których pracuje prof Balcerowicz i magistrowie Tusk i Boni. Część moich braci niestety w to uwierzyła. Tutaj, na mojej ukochanej wyspie jest inaczej.

2012/03/27

Ciepło, cieplej, goraco

Pełnia lata na Tenerife Sur a na Norte frio czyli nie ciepło bo ciepło to calor. Tak mówi Antonio jak przyjeżdża z Norte- mają tam knajpkę w Loro Park'u. Antonio ma na sobie sweter i narzeka że gorąco więc zachodziliśmy w głowę czemu jak mu gorąco to jest w swetrze- no i odpowiedź bo przyjechał z zimnej północy.

2012/03/23

Czerwony szerszeń jako żuczek gnojarek

Się wziął i pękł wałek rozrządu we wspaniałym japońskim silniku. Co za kretyn w całej tej zabawie wymyślił żeby oszczędzać na obrotomierzu? Ostatni raz kupiłem rozsądny samochód. Chciałem fajny ale kupiłem rozsądny żeby się nie musieć martwić o naprawy i części. Skończyło się n a tym że po najfajniejszych drogach na świecie jeżdżę 75 konnym bublem na oponach o szerokości 155mm i się jeszcze złomex popsuł. Mimo że nie da się nim jeździć tak żeby zaszkodzić tym jego rachitycznym podzespołom. A mogłem kupić coś fajnego i jakby sie popsuło to chociaż miałbym fajne wspomnienia z karuzeli na zakrętach.

2012/03/14

Zarobić na marzenia cz2-skąd wziąć na początek?

 niektórzy mają takie marzenia to muszą zarobic więcej ;-) Prawda Jasiek?
Na początek, na start: czyli ile? jak to policzyć? Bo od tego zacznijmy, będziemy wiedzieli czy musimy szukać bogatego inwestora czy wystarczy sprzedać nerkę ;-) albo samochód- w zależności od tego z czym nam się łatwiej rozstać. Potrzebujemy dobrego planu.

2012/03/11

Tunel pod górą k.Tamaimo. KILOMETROWY!!!!

  Przybieraliśmy się do skurczybyka od jakiegoś czasu. Odkąd go znaleźliśmy przy ganianiu po górach. Jak to w tunelu jest tam ciemno, czyli bez latarki zwiedzanie takiego miejsca jest trudne, toteż po kilkuset !!! metrach zawróciliśmy.

2012/03/10

El Gato czy raczej Gatito- kot na Teneryfie to ma życie


Ludzie podobno dzielą się na wielbicieli psów i wielbicieli kotów- może i tak, ale nie wśród Kanarków. Kanarki lubią dzieci, psy i koty pasjami. Widziałem gromadę kilkunastoletnich wyrostków goniących za kotem, a jak go dogonili to wyjęli żarcie, wysypali i on żarł a oni go głaskali. Widzieliście kiedyś coś podobnego?

2012/03/06

Pogrzeb Sardynki był a Karnawał się skończyć nie może ;-)

Na osiedlu pełno osób mocno wczorajszych. A młodzież gremialnie postanowiła zacisnąć pasa zgodnie z zaleceniami MFW oraz Banku  Światowego i zmniejszyć wydatki EU na edukację- czyli zgodnie nie poszli do szkoły.

2012/03/05

Teneryfa na karnawał tylko Los Gigantes!!!

 
jako że impreza się nieco przeciagnęła to więcej zdjęć później bo jak to się mówi w kulturalnych domach "tatuś jest zmęczony"- if you know what I mean ;-)

2012/03/02

Zarobić na marzenia.

tak wygląda kanaryjski drobny biznes, niszowy co?
I jakoś na siebie zarabia. Ile razy to słyszałeś zarobić na siebie? Ja ciągle.
Widziałeś kiedyś te kiwające się maszynki na polach naftowych?
 pomyśl chcesz być maszynką która wydobywa tyle ropy żeby wystarczało
do napędzania właśnie samej siebie czyli maszynki do wydobywania ropy?
 Guuupie. Ale większość z nas tak żyje.
Pracujemy żeby zarobić tyle żeby mieć siłę iść do pracy.
I dobre rzeczy mają się nam przydarzyć.
Jak wygrana w totka

Mózg się lasuje w kwadratowej łepetynie

tak było(miedzy innymi)
 I komu sie nie podoba niech spada!! Kto powiedział że występy na scenie mają dawać radość tylko publice?

2012/03/01

było beznadziejnie - wczoraj

Nie jestem taki pozytywny jak Kanarki i nie potrafie się wyluzować.
Stąd zapewne nie bawiło mnie przyglądanie się występom klezmerów ostatniego sortu- coś w rodzaju gości zabawiających publikę na geriatrykach(takie duze statki wycieczkowe dla ciut starszej ;-) młodzieży

2012/02/29

Już za minutkę, już a momencik.... CARNAVAL- a to ci niespodzianka co?

 
Kolejna rzecz nie do pomyślenia w kraju nad Wisłą, co? żeby takie różne ozdoby wieszać nie związane z kościołowymi sprawami, szkoda że nie zrobiłem zdjęcia haloweenowego wystroju z zombiakami i czarownicami na kościele to dopiero był szał ;-)

2012/02/24

wyrywanie kół z błota


Od mnóstwa lat - już nawet uciekając z życiem do lasu mówiliśmy że to tylko przystanek ale potem to już w świat. Nie za bardzo mi i Ukochanej odpowiada zwiedzanie świata po łebkach i oglądanie atrakcji turystycznych w przelocie. OK czasem niektóre rzeczy zobaczone własnymi oczami potrafią człowiekiem zatrząść i coś w nim przeskoczy bo "łoł jakie wielkie", albo "ale zaje...ste"- przecież jakbym powiedział że piękne to bym wyszedł na pensjonarkę nie? ;-)

2012/02/23

i co Ty na to - jakieś wymówki?

wiem że to nie wszystkich interesuje ale są tacy którzy mówią jak łyżka z reklamy że to niemożliwe więc najlepiej się nie kłócić tylko pokazać przykłady obalające teorię
Poniżej ogłoszenie z Enalquiler.es w cenie do przyjęcia dla 3os rodziny.
320 €  
55 m2 5 €/m2

1a planta
Particular | Alquiler Adeje Adeje , Santa Cruz de Tenerife