2014/01/24

O czym marzy dentysta? Ja wiem.

Wczoraj poszedłem do znajomego Niemieckiego Dentysty na wizytę. Wysłał do mnie swojego kanaryjskiego syna na Crossfit wiec uważa mnie za znacznie mniejszego sadystę niz jestem. Pewnie moja skłonność do wywrzaskiwania komend powoduje że Niemcy mnie lubią ;-). Troszkę żeśmy pogadali to o sobotnim biegu, to o innych różnościach, i w pewnym momencie Niemiecki Dentysta mówi że ma takie marzenie: chciałby pobic rekord świata w skoku wzwyż i co ja na to, czy może moglibyśmy trenować albo zaplanować treningi!!!!
Dla wyjaśnienia chodzi o rekord świata w jego kategorii wiekowej- ale jednak rekord świata. G. jest zdrowo po 50ce a ludzie po 50-ce zazwyczaj uważają za wielki sukces to że są w stanie samodzielnie chodzić- choć na boga znam kontynenty dryfujące szybciej niż większość z nich się porusza. A już przysiad, wyskok, przewrót? Panie to dobre dla młodych-mnie korzonki bolą(do dziś za cholerę mimo przeczytania kilku atlasów anatomicznych nie wiem co to są owe tajemnicze korzonki- coś do jedzenia? coś nieprzyzwoitego? czy po prostu wymówka lenia?). Wracając do G.-Niemieckiego Dentysty powiem szczerze że mi szczena opadła. Zacząłem szukać troszke o sporcie dla Masters czyli mocno dorosłych- no i na przykład rekord świata w biegu na 10km dla kategorii powyżej 40 lat to 28minut 03sek ??????!!!!! beat this.obojętnie ile masz lat i masz zapewnione miejsce w reprezentacji olimpijskiej, a taki na przykład dziarski 90 latek przebiega 10km w 1godzinę i 11min, osobiście mam kolegów którzy by go nie dogonili albo i umarli przed metą.
Nie chodzi wyłącznie o rozwój fizyczny a jedynie żeby nie rezygnować z marzeń ze względu np na wiek. Masz 20lat możesz zbudować najbardziej wszechstronnego robota- ale jak masz 70 to też możesz. I napisać Największą Powieść Świata też. I przebiec maraton. I objechać świat. I co tylko postanowisz. I nie trzeba czekać aż się będzie dorosłym bo kto Ci zabroni? Rodzice? Społeczeństwo? Fuck Off Najdroższe Społeczeństwo.
Nie określa ani Ciebie ani mnie zawód który wykonujemy przez kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt lat ani oceny w szkole, ani to czy inni w Ciebie wierzą. Oni niczego za nas nie zrobią więc niech się odczepią.
Możemy robić wszystko co chcemy(przynajmniej tak sobie powtarzam przed jutrzejszym biegiem ;-).
Pewnie że to fajnie jak już jesteś poza barierą wyśmiewania kiedy ci wszyscy 'Życzliwi" nie wiedzą czy obśmiewając Ciebie nie będą musieli potem odszczekiwać- ale na to trzeba zapracować. Kiedy mówiliśmy że wyjeżdżamy na Kanary bo poczytalismy troche książek i trochę forum internetowego to śmieli się z nas wszyscy, teraz już chyba nie ale pewności nie mam bo zupełnie przestałem słuchać . Nie obchodzi mnie absolutnie co kto myśli o moich planach. Że kolejny kierunek zmian to już przesada? a skąd wiesz? że czas się ustabilizować?A co to dokładnie jest ta stabilizacja? Tak na logikę to brak wzlotów i upadków czyli śmierć przez zanudzenie. Zawsze się znajdzie mnóstwo osób które zupełnie za darmo i z bezinteresownej "życzliwości"będą Cię ściągać w dół. Bo wolą wierzyć że poza życiem takim jak ich nie ma życia. I będą Cię wysmiewac. Ale oni nigdy nie podskoczą tak jak Skoczny Dentysta. I są skazani na oglądanie swiata za pomocą TVN-u. jak zaś wiadomo TELEWIZJA KRADNIE ZYCIE
Więc pomyś jaki  jest Twój noszony pod sercem Najbardziej Szalony Wyskok z Rzeczywistości? No i rozpocznij rozbieg do Wyskoku- pierwsze kroki są powolne ale potem.....

3 komentarze:

  1. Dentysta jest spoko. Już go lubię. :) Na Skrze biega Kociszewski - Biegający Lekarz. Ma 80 lat. Od lat startuje na 800 i 1500m w mistrzostwach świata dla oldboyów. Ostatnio chyba był drugi czy coś, ale przedtem wygrywał nie tylko w swojej grupie wiekowej, ale i w tej niższej (młodszej). Twierdzi, że bieg mu szkodzi, ale brak biegu go zabija - czyli nie ma wyboru :)

    AK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie żeśmy daleko odeszli od ideałów greckich- harmonijnego rozwoju istoty ludzkiej, jezeli nasze ciało jest jedynym kontaktem w jaki rzeczywistość wpływa na nas a my na nią to brak dbania czy uwagi poświęcanej ciału nie oznacza wyższości umysłowej a raczej ubóstwo umysłowe. No i dokładnie można być pewnym że p.Kociszewski również umysłowo jest sprawniejszy. Dlatego że biega też.

      Usuń
  2. Oj @Tatko jak Ty pięknie kusisz i namawiasz do zmian....

    OdpowiedzUsuń