2014/12/29

Pracuję nad pływaniem do triathlonu- na razie żałość



tak wygląda teresitas w grudniowe popołudnie: luźno, 50% się opalających to Polacy ;-). Znowu mi termogeneza nawala bo dzisiaj palce przestałem czuć. Sam sobie przeczę tymi dystansami po 800m w równym tempie ale stresuje mnie pływanie stylowe i nie zawsze rozumiem co Ukochana Corka do mnie mówi. Więc wbrew swoim własnym zaleceniom walę większe dystanse zamiast pracy nad stylem. Mam tak dużo do poprawienia że mnie to dołuje. Ręce- i wkładanie do wody, i moment zgięcia w łokciu, prowadzenie zbyt daleko od ciała i nawet wyjęcie, nogi- porażka całkowita: niska kadencja, za daleko stopy od siebie, niepotrzebne zatrzymania i zmiana płaszczyzny ruchu, Skąd to wszystko wiem? XXI w baby: Córka płycie obok i nagrywa podwodnym aparatem filmy z tatusiem odwdzięczając się za upierdliwość tego ostatniego w trakcie treningów biegowych. Niesamowite jak dużo dają takie prościutkie narzędzia jak kamerka i YT dla kontroli stanu pożądanego (a na YT trener Phelps'a nam powie jak pływać ;).

9 komentarzy:

  1. ja kupiłam aparat podwodny canona. sprawdza się pod wodą, dobre zdjęcia i filmiki, ponoć można zejść do 25m, na razie nie miałam okazji. Kolega mi doradzał kamerkę sportową lepsza jakoś zdjęć i do 60m, ale miała złe opinie.
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądasz się w zwolnionym tempie? :)

    AK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od razu mam takie zwolnione tgempo że uch. Błędy które teraz robię widać gołym okiem bez zbytniego problemu. Problem jest gdzie lezy powód błędów, co najpierw zmienić i co spowoduje cały łańcuch pozytywnych zmian(albo i nie).
      na razie mam za mały ciąg i za dużą kadencję ale czemu to jeszcze nie wiem ;-)

      Usuń
    2. Możesz tak naukowo albo nanquanowo - Duża M w jachcie cała wstecz przywiązanym do Twojej talii, Mała M siedzi w kucki na Twoich plecach i cytuje cudem odnaleziony traktat pływacki z epoki Tang (wszystko co sprzed Mingów jest precious) ;)

      AK

      Usuń
    3. no tak ale to jakby brać łuk o mocnym naciągu do nauki. W boksie też jak naucza Raubo "nie wolno chcieć zaj....ć" i kiedy prowadził Włodarczyka to przeciwnicy padali od dotknięcia. Nie sztuka robić wokół siebie tajfun- sztuka zużyć maksymalnie dużą część energii na poruszanie do przodu. Wczoraj Ukochana Córka dała mi takie twarde "płetwy" na ręce -one uniemożliwiają nieprawidłowe ruchy bo od razu czujesz opór na ręku. Na razie jeszcze jestem przed etapem pływania w koszulce(wyrabiasz ciąg) za słaba technika :(

      Usuń
    4. U-ee pływała w koszulce! Ale nie wiem czy naprawdę jest taka dobra, czy to tylko sprytny marketing. :) Cheersao!

      AK

      Usuń
  3. czy plywasz w piance.pozdr z

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, zupełnie nie. Wiem że trzeba sobie kupić triathlonowy kondom ale na razie kąpielówki z decathlona muszą wystarczyć. Triathlon w marcu, może nie być gorąco no i jak zacznę walić po te 1,5km to sie będę martwił na razie mam tak ok 15% tkanki tłuszczowej , jak zacznę więcej biegać to spadnie do 10-12% i zacznę marznąć bardziej hi hi wtedy może już nie będę taki kozak ;-) pozdro

      Usuń
  4. czy masz jakaś specjalna dietę,odzywanie?pozdr Z

    OdpowiedzUsuń