2017/01/29

Pogłodujmy razem


 Zaczęliśmy kolejną 5dniową oszukańczą głodówkę w sobotę. To łatwe i zupełnie przyjemne. Naprawdę. I I namawiamy żebyś też spróbował. My chyba będziemy robili to częściej niż raz na 25dni ale podobno dla zdrowia tyle wystarczy. Znaczy ja z pewnością wchodzę na cykl 5dni FMD i 10dni odżywiania a co do Najcudowniejszej i Szczuplutkiej to zobaczymy czy da radę utrzymywać 50kg wagi i robić postępy sportowe.
No i musze się podzielić obserwacją że w zasadzie to jestem dość najedzony. Jaki jest sekret? Curry i kapusta.

Curry robię własne z dużą ilością kurkumy oraz chili, do tego extra kminek, garam masala i hinduskie curry i do słoika. W standardowym curry podobno jest 10-20%kurkumy a ja potrzebuję kurkumy w organizmie mojej Jedynej&Najwspanialszej w ilościach maksymalnie maksymalnych i na dodatek z kapsaicyną bo zwiększa stężenie kurkuminy w płynie mózgowo rdzeniowym czyli pomaga się jej przepchać przez barierę krew/mózg a to jest pożądane przy leczeniu nowotworów ale nie tylko.
To teraz tłumaczę czemu kapusta i curry. No może też suszone chińskie grzyby.
Zupy typu warzywny rosołek mają prawie zero kalorii(jeżeli nie wyżerasz warzyw ;-) a znakomicie łatają nam dzień i zostawiają miejsce na wartościowe węglowodany. A takie zupy żeby miały smak to potrzebują przypraw(kurkuma ale też zioła typu rozmaryn tymianek, oregano czy pietruszka), soli, tłuszczu i kapkę octu. Gotujemy bez oliwy. Odmierzoną ilość oliwy dodajemy dopiero na talerzu. W ten sposób mamy bardziej wartościowy tłuszcz(im lepsza oliwa tym gorzej znosi wysokie temperatury) i na dodatek w odmierzonej ilości.
Wartościowe węglowodany czyli? Liściaste. Sałata, kapusta, rukola, rzeżucha, jarmuż w zasadzie cokolwiek byle z chlorofilem. Takie przysmaki jak podgotowany gotowany brokuł służą raczej dodaniu konsystencji sałatce z warzyw liściastych niż spożywaniu jako podstawa posiłku.
Przykład całodziennej diety dla osoby o standardowym zapotrzebowaniu 1800kcal(mężczyzna 70-80kg nierosnący ale i nieleżący w łóżku- ja jestem w okolicach 2000 kobiety to 1300-1500kcal max )
dzień 1 czyli 56% zapotrzebowania czyli 1000kcal w przybliżeniu co oznacza 100kcal z węglowodanów
100kcal z białka i 800kcal z tłuszczu czyli 25gr białka 25gr węglowodanów i 90gr tłuszczu.
 biała kapusta100g
Energia29 kcal
Białko1,7 g
Tłuszcz0,2 g
Węglowodany7,4 g
Błonnik2,9 g
liczymy: węglowodany brutto7,4(różne źródła od 7,5 do 6g) odejmujemy błonnik 3g i mamy że jest jakieś 4,5gr węglowodanów 100gr czyli przysługuje nam spokojnie 300gr kapusty.
sałata lodowa wygląda jeszcze lepiej bo ma tylko 1,8gr węglowodanów w 100gr.
tłuszcze uzupełniamy łyżką oliwy do zup i sałatek(moja łyżka to 7gr oliwy więc ok 60kcal).
Proste?

5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. komentarze nie mające związku z treścią wpisu i nie powodujące że ludzie czytający bloga będą ciut chociaż szczęśliwsi czy lepsi czy mądrzejsi będę usuwał bo tak sobie postanowiłem i już

      Usuń
  3. jednym słowem bigos na winie,kapusta i co się w polu nawinie :-)
    Byłem kiedyś na diecie Kwaśniewskiego zupa bardzo podobna można było jeść im więcej tym lepiej. Dużo siusiania ale w 3 tygodnie zrzuciłem 12 kilogramów.Po tym wszystkim pojechałem na pstrąga to zjadłem go z głową :-)Pozdrawiam.Stały czytacz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy nie miałem cierpliwości żeby się w tego kwaśniewskiego zagłębić ale czy ta dieta to nie było dużo tłustego mięcha czyli takie b.nezdrowe keto?
      wikipedia podaje w haśle dieta kwaśniewskiego: Zalecane jest spożywanie tłustych produktów zwierzęcych, takich jak żółtka jaj, podroby, tłuste mięsa, sery, masło, śmietana.
      to niekoniecznie dobra dieta i sam znam kilka osób które po przejściu na nią zeszły w ciągu mniej niż roku. Mimo że wyglądowo schudły i to mocno.
      Tu w FMD nie można jeść ile się chce. kapusta niestety ma dużo kalorii bo 25- jako że są to głównie nietłuszczowe to przy zalecanych 500-700kcal dziennie(w zależności od naszej wagi i aktywności) kalorii węglowodanowych przysługuje nam jedynie 100-150 jak wciągniesz wszystko kapustą to potem możesz jedynie 50ml oliwy popić i kuniec na dziś. Ja wolę coleslow własnej roboty bo się nażeram wieczorem i mam spokój

      Usuń